AKTUALNOŚCI
dzisiaj
wczoraj
>> więcej ...
Rekrutacja - potwierdzenie woli przyjęcia dziecka do przedszkola
>> więcej ...
Siejemy rzeżuchę
>> więcej ...
przedwczoraj
w tym tygodniu
>> więcej ...
>> więcej ...
Wizyta w Książnicy Podlaskiej
25 marca tuż po śniadaniu wyruszyliśmy z pierwszą wizytą do Filii nr 9 – Książnicy Podlaskiej im. Łukasza Górnickiego w Białymstoku. Dla niektórych dzieci był to pierwszy kontakt z biblioteką. Podczas zajęć dzieci miały okazję wysłuchać jednej z przygód Żubra Pompika oraz poznać bliżej mieszkańców Puszczy Białowieskiej. Przedszkolaki dowiedziały się sporo ciekawostek o zwierzętach i owadach zamieszkujących puszczę. Na koniec, aby utrwalić nazwy zwierząt pokolorowały ich sylwety i stworzyły makietę leśnych mieszkańców. To było bardzo miłe doświadczenie, z pewnością odwiedzimy bibliotekę jeszcze nie raz!
>> więcej ...
Wiosenny ogródek
Z radością wypatrujemy oznak wiosny oraz szykujemy się do zbliżających się Świąt Wielkanocnych. Aby wprowadzić troszkę wiosny do sali i jednocześnie przygotować dekorację na świąteczny stół każde dziecko założyło własny ogródek zasiewając rzeżuchę. Przedszkolaki z przejęciem i zaangażowaniem wykonywały wszystkie czynności związane z wysiewem. Teraz wszyscy będą dbać o swoje ogródki i czekać, aż pojawi się w nich zielona „trawka”.
>> więcej ...
w poprzednim tygodniu
Wielkanocny owies
Po co siejemy owies? To taki zwyczaj wielkanocny- symbol tego co wzrasta, zapewniający w domu dostatek. Wielkanoc to zielone święta dlatego tego koloru nie może zabraknąć w żadnym domu, gdyż zieleń to RADOŚĆ i NADZIEJA. Aby cieszyć się zielonym źdźbłami owsa na wielkanocnym stole wysialiśmy go w naszym zielonym ogródku. Mamy nadzieję, że wzejdzie do KIERMASZU organizowanego w naszym przedszkolu. KIERMASZU organizowanego na szczytny cel - pomoc Rodzinie z naszego przedszkola będącej w potrzebie. Ale, nawet jeśli teraz będzie jeszcze malutki, to udekorowany napewno pokaże się w całej krasie na święta.🐣🐰🌱🌱🐏
>> więcej ...
Kapryśny marzec
„W marcu jak w garncu”- tak mówi przysłowie i rzeczywiście sprawdza się ono patrząc za okno. Niedawno był śnieg, słońce, teraz deszcz i zimny wiatr. Pogoda nie sprzyja podwórkowym zabawom, ale w sali oczywiście, że tak. Wycinaliśmy, gnietliśmy i wydzieraliśmy elementy z kolorowego papieru - symbole pogody. Było więc żółte słońce, niebieskie chmury, białe i niebieskie kulki czyli śnieg i deszcz, pomarańczowe pioruny i paski granatowej bibuły - wiatr. A potem rozłożyliśmy chustę animacyjną. Pani mówiła wiersz, a my wrzucaliśmy swoje papierowe symbole. Zabawa przednia. Niektóre zdjęcia są rozmazane, ale wstawione celowo bo uchwycone na nich miny dzieci są bezcenne. Szczególnie na tych, gdy chusta była w dużym ruchu. Zresztą to zawsze najfajnieszy moment zabawy.🤣
>> więcej ...
>> więcej ...
Światowy Dzień Zespołu Downa
Dziś jest Dzień Kolorowej Skarpetki. Tego dnia zakładamy wielobarwne, niedpasowane do siebie skarpetki jako wyraz solidarności z osobami z dodatkowym chromosomem. Data 21 marca nie jest przypadkowa. To właśnie w 21 parze chromosomów zamiast 2 jest 3 (marzec). Ucząc empatii nie można zapomnieć o tak ważnym święcie. Dzieci dowiedziały się, że są wśród nas ludzie z zespołem Downa, co to oznacza i zgodnie stwierdziły, że inne nie znaczy gorsze, tylko wyjątkowe.
>> więcej ...
PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY
Dziś 21 marca - Pierwszy Dzień Wiosny - wszystkie grupy z naszego przedszkola uroczyście witały Wiosnę. W kolorowym korowodzie z Marzanną na czele przemaszerowaliśmy ulicami osiedla powiewając barwnymi bibułkami i grając na instrumentach. Po drodze przedszkolaki śpiewały piosenki o wiośnie i żegnały zimę. Korowód zakończył się w ogrodzie przedszkolnym gdzie dzieci w ciepłych promieniach wiosennego słońca kontynuowały zabawy.
>> więcej ...
Zaproszenie na prelekcję dla rodziców
DZIEŃ KOLOROWEJ SKARPETKI
W dniu 21 marca obchodziliśmy nie tylko pierwszy dzień wiosny, ale również Dzień Kolorowej Skarpetki, czyli Światowy Dzień Zespołu Downa. Data nie jest przypadkowa – nawiązuje do obecności trzeciego chromosomu w 21 parze chromosomów. Założenie kolorowych skarpetek na stopy jest znakiem solidarności z osobami chorymi. Skarpetki nie do pary mają symbolizować niedopasowanie społeczne i genotypowe, z kolei ich kolory tolerancję. Nasze przedszkolaki na znak solidarności również przyszły do przedszkola w dwóch różnych kolorowych skarpetkach oraz każde dziecko przygotowało projekt kolorowych skarpetek.
>> więcej ...
Przegląd recytatorski "Świat Dziecka"
>> więcej ...
>> więcej ...
>> więcej ...
>> więcej ...
>> więcej ...
>> więcej ...
Budki lęgowe dla ptaków
Nasza placówka już po raz trzeci wzięła udział w akcji „Budki lęgowe dla ptaków” zorganizowanej przez Miasto Białystok. Akcja ma na celu ochronę ptaków żyjących w naszym mieście. Dzięki budkom możemy zwiększyć liczebność wielu gatunków dziuplaków wtórnych (np.sikor, pleszki, muchołówek). Pozostało nam tylko czekać na zasiedlenie się lokatorów.
>> więcej ...
Ogródek na parapecie
Wiosna zawitała do naszej sali przedszkolnej! Na parapecie okna założyliśmy „zielony ogródek” i prowadzimy hodowlę warzyw i kwiatów (np.: szczypiorek, fasolka, owies, aksamitki i tulipany .Wiemy już, że aby roślinki pięknie rosły potrzebna jest woda i słoneczko. Teraz będziemy każdego dnia je obserwować i podlewać.
>> więcej ...
Nagrody w konkursie "Stroik Wielkanocny"
>> więcej ...
w tym miesiącu
Zajęcia Warsztatowe ProfiLingua
W piątek maluchy uczestniczyły w zajęciach warsztatowych z języka angielskiego prowadzonych przez lektorów ProfiLingua. Poprzez ruch, zabawę i piosenkę dzieci poznawały części ciała misia Teddy. Z wielką uwagą wsłuchiwały się w polecenia lektorów oraz z zaangażowaniem wykonywały zadania. Warsztaty prowadzone były w ramach „otwartych dni” realizowanych w miesiącu marcu przez ProfiLingua.
>> więcej ...
>> więcej ...
>> więcej ...
>> więcej ...
>> więcej ...
Kolejowe ABC-spotkanie z Rogatkiem
Dzisiaj, 14 marca, dzieci z czterch grup naszego przedszkola wzięły udział w zajęciu edukacyjnym, które odbyło się w ramach kampanii Kolejowe ABC realizowanej przez Urząd Transportu Kolejowego. W trakcie zajęcia dzieci dowiedziały się, co trzeba zrobić, gdy zobaczymy bagaż pozostawiony bez opieki i kiedy możemy przekroczyć żółtą linię na peronie. Dzięki interaktywnym zadaniom nauczyły się prawidłowego zachowania na terenach kolejowych, poznały znaki drogowe stawiane przed przejazdami kolejowymi. Dzieci dowiedziały się także, jak zachować się przed przejazdami kolejowymi ze szlabanami i bez szlabanów. Ogromną atrakcją było spotkanie z Rogatkiem- maskotką kampanii i oczywiście zestawy upominków, które dzieci dostały na koniec zajęć. Nie zapomniano też o maluszkach i czterolatkach, które chociaż nie brały udziału w zajęciu otrzymały maskotki Rogatka. My okazaliśmy swoją wdzięczność prowadzącym wręczając im podziękowanie i słodki upominek.🙂
>> więcej ...
>> więcej ...
Poznajemy białostockie murale
>> więcej ...
>> więcej ...
Teatrzyk "3 x królewna, 3 x smok"
Przedszkolaki poznały dziś trzy historie o królewnach. Wszystkie bajki zaczynały się tak samo, ale w zależności od charakteru królewny: Złośnicy, Beksy lub Roztropnej dalszy ciąg bajki był zupełnie inny. Bajka ta pokazała, że najlepszym orężem w walce z bajkowym Smokiem jak i codziennymi strachami jest uśmiech, rozwaga i mądrość, a nie płacz i złość. Aktorzy zaprezentowali różnorodne formy lalek: kukły, maski, lalka trikowa.
>> więcej ...
Wybuchający wulkan
Ostatnim przeprowadzonym przez nas eksperymentem był wybuchający wulkan - proste doświadczenie że spektakularnym efektem, do którego potrzebna była woda, ocet, soda i barwnik spożywczy. Dzieci nie tylko świetnie się bawiły. Mamy nadzieję, że zaspokoiły swoją potrzebę poznawania świata, zjawisk fizycznych i zachodzących zależności. Nauczyły się też formułować wnioski. Warto więc pokazywać dzieciom świat fizyki, dlatego zachęcamy do robienia tego w domowym zaciszu.🙂
>> więcej ...
Eksperymenty z balonami
Do pierwszego eksperymentu był nam potrzebny balon, długa wykałaczka i woda. Balon został przekłuty wykałaczką w miejscu najmniejszego naprężenia gumy (spód i wierzch). Zrobiliśmy trzy podejścia - dwa udane jedno nie, ale emocji było co niemiara🙈🙊. A teraz drugi eksperyment. Do butelki wlaliśmy ocet, do balona wsypaliśmy sodę. Potem założyliśmy balon na butelkę. Miny dzieci bezcenne kiedy składniki połączyły się i balon się nadmuchał. 🙉 W trzecim eksperymencie sprawdzaliśmy co dzieje się z naszymi włosami pod wpływem tarcia gumowym balonem. 🤣🤣
>> więcej ...
Przedszkolne laboratorium c.d
No właśnie, a co z tymi eksperymentami, bo w poprzednim wpisie królowały zęby. Proszę państwa były, były. Było malowanie pianą i tęcza na talerzu. Jak ją zrobić? Wystarczą cukierki, talerz i woda. Malowanie pianą? No tu było trochę sprzątania🙈 i mnóstwo radości. Co prawda woda ściekała nam trochę na podłogę ale too, co było na stołach - mistrzostwo świata.😀
>> więcej ...
Przedszkolne laboratorium
Codziennie dzieci miały możliwość obserwacji i aktywnego uczestnictwa w przygotowaniu i przeprowadzeniu różnych eksperymentów. Dzieci sprawdzały Co przyciąga magnes? Każde dziecko sprawdzało za pomocą dotyku, które przedmioty znajdujące się w sali są przyciągane, a które nie. Zrobiliśmy kolorowy wulkan. Bawiliśmy się kolorami barwiąc waciki kosmetyczne. Wykorzystaliśmy kolorowe cukierki i zamiast je zjeść zrobiliśmy kolorową tęczę. Sprawdzaliśmy czy balon może zostać naelektryzowany i co dzieje się z naszymi włosami i kawałkami bibuły. Było super!
>> więcej ...
Dzień Kobiet w przedszkolu
>> więcej ...
>> więcej ...
Konkurs "Geometryczne Zwierzęta"
KONKURS PLASTYCZNY "MALOWNICZE DZIEDZICTWO PODLASIA - EDYCJA II"
>> więcej ...
>> więcej ...
Teatrzyk
>> więcej ...
>> więcej ...
Tematyka na marzec
1. Spring vocabulary- nauka słów związanych z wiosną: spring, grass, sun, bird, flowers, wind, umbrella; zabawy przy piosence „It's spring”.
>> więcej ...
Tematyka na miesiąc marzec
1. W dziecięcym laboratorium.
>> więcej ...